VALUPPTAKT!

Nu sitter vi här och förbereder oss för de hektiska 25 dagarna som följer till EP-valet 7 Juni. Det känns riktigt bra och vi har mycket roligt framför oss.

Hoppas alla ni som läser detta bestämt er för att rösta rött!



En liten instickare... 

En sak som i alla fall jag tänkt på är melodifestivalen delfinal 1 som sändes igår. Var det någon mer än jag som reagerade på Israels bidrag? En kvinna från Israel respektive Palestina sjöng en duett ihop. Det är krävs inte ett geni för att förstå att jag börjar tänka på Israel vs. Palestina.
Det kan uppfattas vara fint att de vill sammarbeta men något inom mig säger att allt är en bluff, synd, så väldigt synd. 
Efter ett antal demostrationer då nyheten var på löpet, tystande det helt om "Rädda Gaza" -kampanjen. Nu skulle det verkligen behöva blåsas lite liv i allt igen.

/Clara
Studieledare SSU Sundsvall

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0